Έρευνα του Harvard: Θέλετε χαρούμενα παιδιά; Κάντε διάλογο και συζητήσεις μεταξύ σας

 

Το μεγάλωμα του παιδιού απαιτεί πολύ κόπο και θυσίες από του γονείς, ιδιαίτερα στην εποχή μας.
Ευτυχώς, η σύγχρονη επιστήμη μπορεί να βοηθήσει με “έξυπνες” στρατηγικές, οι οποίες βοηθούν τα παιδιά μας να γίνουν πιο χαρούμενα και αποδοτικά.

Πέρυσι, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Harvard, του ΜΙT και του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια,
ανακάλυψαν ότι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να αλληλεπιδρούν μέσω διαλόγου και συζήτησης, ώστε να ανταλλάσουν μηνύματα και πληροφορίες.

Tα αποτελέσματα της ερεύνας έδειξαν ότι σε μικρή ηλικία (συνήθως μεταξύ 4 και 6 ετών) η καλλιέργεια της ικανότητας διαλόγου και συζήτησης από τους γονείς, βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν ίσως μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που συμβάλλουν στην επιτυxημένη ενήλικη ζωή, την Επικοινωνία.

Επιπλέον, υπάρχει πληθώρα μελετών που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι τα παιδιά με ανεπτυγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες είναι πολύ πιο εύκολο να έχουν υγιείς σχέσεις με το άλλο φύλο, υψηλή αυτοεκτίμηση και γενικά να απολαμβάνουν τη ζωή τους ως ενήλικες.

H δύναμη της εναλλαγής της σειράς και του διαλόγου
Συχνά, συχνά μιλάμε στα παιδιά μας με εκφράσεις όπως: “Κάτσε εδώ”, “Γρήγορα, πλύνε τα χέρια σου”, “Μπράβο”, 
“Όχι, μην το κάνεις αυτό!”. Φυσικά και χρειάζεται να χρησιμοποιούμε τέτοιες φράσεις, αλλά αυτές δεν προάγουν την ανάπτυξη της επικοινωνίας του παιδιού.
Tο μυστικό βρίσκεται στην εναλλαγή σειράς και στο διάλογο, δηλαδή στην ανταλλαγή μυνημάτων μεταξύ γονέα και παιδιού.

Tα αποτελέσματα της έρευνας
Κατά την έρευνα, αξιολογήθηκαν 36 παιδιά μέσω Λειτουργικής Απεικόνισης Μαγνητικού Συντονισμού(fMRI) για να εντοπιστούν οι αλλαγές που συμβαίνουν στον εγκέφαλο ανάλογα με τα διαφορετικά είδη συζήτησης.Βρέθηκε ότι η περιοχή Broca (μια περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για την παραγωγή ομιλίας και επεξεργασίας της γλώσσας) ήταν πιο ενεργή κατά τη διάρκεια άμεσων ερωτήσεων που απαιτούσαν άμεση απόκριση και επεξεργασία από τα παιδιά.
Επίσης, αυτά τα παιδιά που είχαν πιο ενεργή την περιοχή Broca, πέτυχαν υψηλότερα αποτελέσματα σε Γλωσσικά Τεστ, Γραμματικά Τεστ.

Όπως δηλώνει ο επικεφαλής της έρευνας John Gabrieli στο MIT News: “Είναι η πρώτη επιστημονική απόδειξη ότι ο οικογενειακός διάλογος και η συζήτηση επηρεάζουν θετικά τη βιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών.

 

Βενιέρης Νικόλαος – Λογοθεραπευτής
M.Sc Ιατρική Πληροφορική

*(Με πληροφορίες από το cnbc.com)

 

Μοιράσου το άρθρο

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Περισσότερα άρθρα

Ελλειψη πρωτεϊνης συνδέεται με αυτισμό, έρευναϊνη

Έρευνα: Έλλειψη πρωτεΐνης στον εγκέφαλο συνδέεται με συμπεριφορές αυτιστικού τύπου

Οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Rutgers-Newark έχουν ανακαλύψει ότι όταν μια βασική πρωτεΐνη που απαιτείται για τη δημιουργία νέων εγκεφαλικών κυττάρων κατά τη διάρκεια της προγεννητικής

Δείτε εδώ »

Τι είναι η Εργοθεραπεία;

Η εργοθεραπεία είναι σύνθετος όρος και προκύπτει από τις λέξεις έργο + θεραπεία. Είναι μια επιστήμη αποκατάστασης που προωθεί την υγεία παρέχοντας στους ανθρώπους τη

Δείτε εδώ »

Έρευνα: Πώς η θεραπεία μέσω της τέχνης – art therapy – μειώνει τα επίπεδα άγχους σε κορίτσια στην εφηβεία

Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν μία νέα μέθοδο, προκειμένου οι εξουθενωμένοι μαθητές να χαλαρώσουν και να ανακουφιστούν απο πονοκεφάλουςπου σχετίζονται με αυξημένο άγχος. Οι έφηβοι εκδηλώνουν πολύ

Δείτε εδώ »